وقتی عیسی مسیح به نیقودیموس که یکی از رهبران سالخورده یهود بود در مورد تولد تازه صحبت کرد.
نیقودیموس گفت این چگونه ممکن است ؟ مگر میشود پیر مردی به رحم مادرش برگردد و دوباره متولد شود؟
( یوحنا 3 : 3 و 4 )
مشکل اکثر ما برای درک خلقت تازه ای که مسیح اراِئه داد اینست که مانند نیقودیموس از دید جسمانی و توانایی انسانی خود به آن نگاه میکنیم . در حالیکه موضوع خلقت تازه با یک " اگـــــــر " مهم و حیاتی شروع میشود . کلام خدا میگوید :"پس اگر کسی در مسیح باشد، خلقت تازهایست چیزهای کهنه درگذشت، اینک همه چیز تازه شده است." ( دوم قرنتیان 5 : 17 )
" در مسیح بودن " یعنی خلقت تازه بوسیله توانایی انسانی ما مثل کلاسهای یوگا و مثبت درمانی و تلقین درمانی و انرژی درمانی و حلقه عرفان و خلسه و اشراق و اجرای مراسم مذهبی بوجود نمیآید. بلکه تنها بوسیله ایمان آوردن به عیسی مسیح و وارد شدن به طبیعت الهی او که کلمه زنده خداست هویت کهنه ما به هویتی تازه تبدیل گردد. و از قلمرو محدود انسانی به ملکوت نامحدود خدا درهمین دنیای کنونی وارد شویم و طبیعت تازه را از همین جا شروع کنیم .درغیر اینصورت ایمان مسیحی هم مانند سایر مذاهب یک طرح تخیلی ناکارآمدی ست که تمام وعده ها و ادعا هایش را تنها باید بوسیله حدس و گمان و خیال و تصورات ذهنی خود در دنیای دیگری که وعده داده اند مجسم کنیم بدون اینکه در امروز زندگی کرده باشیم .
ایمان مسیحی برای هرچیزمفید است که وعده زندگی کردن درهمین امروز و آینده را دارد.( اول تیموتائوس 4 : 8 )
جلیل سپهر
.
Comments