top of page

تفاوت بین دانستن و فهمیدن



چیزهای مخفی از آن یـهوه خدای ماست و اما چیزهای مکشوف تا به ابد از آن ما و فرزندان ما است، تا جمیع آنها را مورد استفاده قرار دهیم. (تثنیه ۲۹: ۲۹)

حقایق زندگی چه روحانی، چه جسمانی به دو حالت «مخـفی و یا مکشوف» تقسیم شده. ما از تدارکات خدا فقط به اندازه ای که برایمان مکشوف شده بهره می گیریم، مابقی همچنان دست نخورده باقی می ماند بدون اینکه استفاده ای از آنها کرده باشیم. بنابراین فقط بدنبال داشتن اطلاعات، و در حافظه خود ذخیره کردن، و آنها را به دیگران منتقل کردن نباشیم. زیرا تا حقیقتی را نفهمیم و درک نکنیم، آن حقیقت متعلق بما نیست زیرا چیزهای مخفی متعلق به خداست پس نمی توانیم از آنها استفاده کنیم. مثل اینکه راننده ماشین حمل و نقل پول باشیم و روزانه میلیونها دلار از خزانه بانک مرکزی پول دریافت کنیم و به شعبه بانک ها منتقل کنیم، در حالی که در جیب مان پولی برای خرید یک نوشابه ناقابل هم نداشته باشیم، و کرایه منزل مان هم چند ماه عقب افتاده باشد. حقایق مکشوف نشده مانند همان میلیونها دلار متعلق به بانک است که در دست ماست ولی مال ما نیست و اجازه استفاده از آنها را نداریم. حقایق مکشوف شده هم مانند همان مبلغ ناچیزی است که اگر در جیب مان می داشتیم می توانستیم لااقل یک نوشابه بخوریم.


شما از ایمان، مسح و عطایا، وعده ها و حقایق کتابمقدس، آنقدرکه فهمیده اید بهره مند می شوید. شما از هوش و استعداد، توانایی ها و قابلیت هایتان آنقدر که برایتان مشخص شده استفاده می کنید. شما از محیط، اجتماع، کلیسا، گروه و مشارکت ها آنقدر که برایتان مکشوف شده لذت می برید. شما از همسر، فرزند، دوست و فامیل، و سلامتی و امکانات، آنقدر که درک کرده اید برکت می گیرید. شما از خــوردنـی هایی که هضم کرده اید ویتامین و پروتئین دریافت می کنید نه از آن مقداری که خورده اید. خلاصه کلام، بـا خــوردن خوراک شاید ســیر شـویـد ولــی تنها با هـضم آن است که جـذب بدنتان می شود، و با جــذب کردن است که بفیض خدا در صلح و سلامتی و امنیت رشــد می کـنـیـد. جلیل سپهر

コメント


bottom of page