top of page

با خودت تنها ننشین


با خودت تنها ننشین و نگو من فقط با خدا رابطه دارم و هیچ نیاز و کاری با کسی ندارم . خدا و من در تنهایی با هم صحبت میکنیم .


البته که خدا در تنهایی هم با ما صحبت میکند ولی قرار نیست فقط صحبت کنیم بلکه صحبت تنهایی را باید در جمع عمل کنیم . ما اعضای بدن مسیح هستیم و تمام اعضای یک بدن سالم هر چند که متفاوتند و نقش خاصی دارند ولی در همکاری و هماهنگی با همدیگر عمل میکنند نه به تنهایی .


مسیح سر کلیساست و تمام اعضای بدن باید از سر فرمان بگیرند نه از احساس و سلیقه و میل شخصی خودشان . عیسی مسیح هر عضوی را در همکاری و هماهنگی مستقیم با اعضای دیگر بکار میگیرد .


مواظب دلایل منطقی . علمی و روحانی خودمان برای تنها ماندن باشیم . نکند بهانه ای برای توجیه نافرمانی از مسیح باشد که سـر کلیسا ست. و سرآغاز ورود به منطقه بدون بازگشت .


رهبران تنها - شبانان تنها - خادمین تنها - اعضای تنها حتی انبیای تنها هیچ نتیجه مثبت و ثمره مبارکی از تنهایی شان نگرفته اند .


موسی وقتی تنها میشود از ادامه خدمت خسته میگردد

ایلیا وقتی تنها میشود از ادامه خدمت ناامید میشود

داود وقتی تنها میشود در بالکن قصرش به گناه میافتد

شائول وقتی تنها میشود به تمرد و نافرمانی میافتد

پطرس وقتی تنها میشود مسیح را سه بار انکار میکند

شمشون وقتی تنها میشود به اسارت باور نکردنی میافتد


اگر به هر دلیلی انزوا و تنهایی را انتخاب کرده اید همین حالا تجدید نـظر کنید و به جمعی که باعث برکت و بنا و تسلی شما میشود بپیوندید حتی اگر موافق سلیقه و دلخواه روش شما نیستند .


زیرا درد ناشی از فاجعه تنهایی از درد تحمل کسانیکه هم سلیقه و دلخواه شما نیستند بمراتب بیشترست.

کلام خدا میگوید از باهم آمدن در جماعت غافل مشوید. لطفا دقت کنید ازنگاه کلام خدا " تنهایی یک غفلت است نه یک راه حل "


جلیل سپهر

bottom of page