top of page

بی ایمانی مرا کمک کن


در این روزهای پر درد و رنجی که هر روز شاهد پرپر شدن مردم بیدفاع و خبر اعدام جوانان مملکت مان هستیم بیشتر از هر وقتی نیازمند ایمان به خدای تبدیل کننده دلها و تغییر دهنده فصلها میباشیم زیرا :


ایمان دیدن چیزهایی ست که امروز به چشم دیده نمیشوند. همچنین ایمان امید داشتن در شرایطی ست که همه چیز ظاهرا ناامید کننده است .( عبرانیان 11 : 1 )


اما ایمان چیست ؟

ایمان یعنی باور کنی خدا مانند انسان نیست که برای نتیجه گیری نهایی شرایط به ظاهر صحنه ها بنگرد و با نگاه ظاهری به صف آرایی قدرت ها نتیجه گیری کند .


ایمان یعنی یقین بدانی خدا با دیدن اینکه چه کسی مسلح است و چه کسی دست خالی است تصمیم گیری نمیکند و هرگز با بی تفاوتی و سکوتش مانند سودجویان برای حفظ منافعشان جانب قدرت بظاهر برتر را نمیگیرد .


ایمان یعنی با تمام وجودت بپذیری خدا ( یهوه صدقینو ) خدای عدالت است و اجرای عدالتش برحسب محاسباتش بر اساس هویت عادلانه اوست . بعبارتی محاسباتش با مناسبات سیاسی ما انسانها شکل و جهت نمیگیرد .


پدری به عیسی گفت:

" روح شرارت پسر جوانم را میگیرد به زمین میزند دهانش کف میکند و او را به آب و آتش میاندازد تا هلاک کند . " اگر میتوانی بر ما ترحم و کمک کن "


عیسی در جواب گفت :

" اگر تو میتوانی ایمان بیاوری پسرت نجات پیدا میکند زیرا همه چیز های غیر ممکن ها تنها بوسیله ایمان ممکن میشود "


پدر گریه کنان گفت :

" ایمان میآورم . ای خداوند بی ایمانی مرا کمک کن و ایمان آورد "


بخاطر ایمان این پدر :

عیسی پسرش را از روح شریر برای همیشه رهایی بخشید و فرمان داد تا هرگز به او نزدیک نشود . ( مرقس 9 : 16 تا 27 )


مشکل قربانیان ظلم در هر نسلی و در هر مکانی . بی عدالتی خدا و یا سکوت ظاهری و عدم دخالت او در صحنه ها نیست . زیرا خدا نه به شکل موقت و مقطعی بلکه به طور اساسی و بنیادی و زیر بنایی و ابدی در تاریخ عمل میکند . اسم او ( یهوه الشدی ) خدای قادر مطلق است .


جلیل سپهر

bottom of page