top of page

عرضه و تقاضای فیض خدا :


عرضه و تقاضای فیض خدا :

در صنعت تجارت موضوع تعادل بین عرضه و تقاضا نقش بسیار مهمی دارد. وقتی عرضه و تقاضا همخوانی نداشته باشند رابطه از مسیر سالم خود خارج میشود.

اگر تولید زیاد و تقاضا کم باشد طبیعتا باعث رکـود بازار ست و روی اقتصاد تاثیر منفی میگذارد. ولی اگر برعکس تقاضا زیاد باشد و تولید کم آنوقت فاجعه قـحـطی پیش خواهد آمد.

حالا به تقاضای خود از خدا و آنچه خدا بما عرضه میکند فکر کنید. خدا در عرضه کردن فیض و محبتش طرحی دارد بنام " بیشتر از کافی بودن "

افسسیان 3 : 20 میگوید: خدا قادرست بیشتر از تقاضای ما عرضه کند تا انسان هرگز در رابطه با خدا به کمبود و قحطی روحانی گرفتار نشود. پس علت رکود رشـد و یا قحطی روحانی بعضی افراد چیست؟


علت اول : اینست که با وجود زیاد بودن تولید فیض خدا . تقاضای ما انسانها برای دریافت مـسح و فیض و برکـت الـهی کم و محدود و ناچیز ست.ما برکت را در حد یک جواب دعا و یا رفع یک نیاز مقطعی میخواهیم .


علت دوم : وجود واسطه های مذهبی میباشد که میخواهند در بین عرضه و تقاضای فیض خدا برای خودشان کلاهی بسازند. در حالی که خدا در امر بخشیدن برکت معتقد به طرح " از تولید به مصرف " است و حاضرست وقتی با دلیری به تخت فیض او برویم ( عبرانیان 4 : 16 ) شخصا با ما ملاقات کند و بیشتر از آنچه بخواهیم از خزانه نامحدود خود بما فیض عطا کند .

رشد روحانی سالم دقیقا مربوط ست به همخوانی و هماهنگی رابطه سالم و بدون واسطه بین عرضه و تقاضای بین ما و خـدا . بنابرین با دلیری به تخت فیض او برویم و آنچه برایمان عرضه کرده است را شخصا تقاضا کنیم . او قادر و حاضرست بیشتر از آنچه ما درخواست میکنیم بما عطا کند . آمین


جلیل سپهر

bottom of page